چینهای بازی مسیر جدید بازی های بلاک چین
- 10 بهمن 1403
- بازدید : 1189 بار
تحقیقات اخیر نشان میدهد که بیش از 30 درصد از بازیهای رمزنگاری متوقف شده یا غیرفعال شدهاند، با 410 بازی بلاک چینی در سال 2023. فهرست بازیهای بزرگ بلاک چین، 248 بازی متوقف شده در نیمه اول و 162 بازی در نیمه دوم سال را گزارش کرده است. دلایل توقف از عدم فعالیت طولانی مدت تا اطلاعیه های عمومی با استناد به شرایط بازار یا کمبود بودجه متغیر است. برخی از بازیها برنامههای بلاک چین خود را رها کردند، در حالی که برخی دیگر زنجیرهها را تغییر دادند. زنجیره BNB بایننس بیشترین تعطیلی را در سال 2023 داشته است و پس از آن Polygon، Ethereum mainnet و Solana قرار دارند. نرخ توقف با روندهای گسترده تر صنعت بازی مطابقت دارد. در سال 2023، صنعت بازی با چالش هایی با لغو، تعطیلی استودیوها، و اخراج انبوه مواجه شد، به طوری که تخمین زده می شود 10500 اخراج کار کنند. این روند در سال 2024 با اخراج در Twitch، Unity، Discord و Archiact ادامه مییابد که نشاندهنده چالشهای اقتصادی و استراتژیک مداوم برای صنعت بازی است.
رایجترین دلیل علامتگذاری یک بازی رمزنگاری بهعنوان «قطع»، یک دوره طولانی بدون بهروزرسانی یا فعالیت است، جایی که بازی برای ماهها در تمام کانالهای رسانههای اجتماعی و وبسایتهایش بیصدا میماند.
زنجیره BNB بایننس بیشترین بازی ها را در سال 2023 تعطیل کرد و پس از آن Polygon، Ethereum mainnet و Solana قرار گرفتند.
نرخ توقف تقریباً 30 درصدی بازی های رمزنگاری شده در سال 2023 با صنعت بازی های گسترده تر مطابقت دارد، جایی که گزارشی در سال 2023 نشان داد که 43 درصد از بازی های غیرکریپتو موبایل در طول توسعه لغو می شوند و 83 درصد بازی های موبایل ظرف سه سال "شکست" می یابند.