5 شرکت برتر جهان در حال ساخت تجهیزات متاورس
بررسی جدیدترین تحولات در تولید تجهیزات متاورس توسط 5 شرکت بزرگ فناوری: اپل, گوگل, متا, مایکروسافت و انویدیا.
با محبوب شدن ان اف تیها در سال 2021، میشد حدس زد که شرکتهای بزرگی به این حوزه ورود کنند. هر چند این حوزه در ابتدا تنها به تصاویر پروفایلی و آثار هنری محدود شده بود، اما با گسترش بلاک چین و عرضه بازیهای بلاک چینی و متاورس، ان اف تیها کاربرد شگفت انگیزی پیدا کردهاند. در حال حاضر شرکتهای بزرگی که در حوزههای مختلف فعالیت دارند، به حوزه ان اف تی وارد شدهاند. یکی از این شرکتها پلی استیشن است که خبرهای ورود آن به دنیای ان اف تی منتشر شده و خبر از استفاده سونی از ان اف تیها و بلاک چین برای بازیها میدهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در کریپتوباز همراه باشید.
ان اف تیها واحدهای داده غیرقابل تغییر خاصی هستند که روی بلاک چین قرار میگیرند. چنین آیتمهایی به کاربران امکان خرید و فروش داراییهای دیجیتال در بازیها را میدهند. پتنت اخیر سونی که در سال گذشته نوشته شده و امسال منتشر شد، " بررسی داراییهای خاص دیجیتالی درون بازی با استفاده از توکنهای میزبانی شده روی دفتر کل توزیع شده" عنوان گرفته است. این پتنت سیستمی را نشان میدهد که میتواند تولید، استفاده، کاربردها و انتقال داراییهای دیجیتال درون یک بازی یا داراییهای دیجیتال تولید شده درون یک بازی با استفاده از گیم پلی را دنبال کند.
بک گراند پتنت این را ذکر کرده که کاربران جمع کردن و مالکیت آیتمهای فیزیکی متعلق به اشخاص معروف را دوست دارند؛ به طور مثال طرفداران بازیکن معروف بیس بال یعنی بیب روث علاقه دارند تا تصاویر امضا شده توسط این فرد، توپهای شوت شده و کارتهای ترید شده بیب روث را جمع آوری و نگهداری کنند. سونی پیشنهاد کرده که سیستمش میتواند اعتبار داراییهای دیجیتال افراد معروف و بازیکنهای حرفهای که توسط دیگر کاربران درخواست میشوند را احراز کند. در این مطلب نوشته شده که بازیکنهای حرفی در تورنمنتهایی که به صورت آنلاین استریم میشوند.
گیمرهایی که تخصص و مهارت خاصی دارند یا شخصیت کاریزماتیکی دارند، طرفداران مخصوص خود مانند طرفداران ورزشکاران، هنرمندان، خوانندگان، بازیگران و سلبریتیها را جذب میکنند. در بعضی از بازیها، میتوان از داراییهای دیجیتال در هنگام بازی استفاده کرد. چنین دارایی دیجیتالی میتواند یک شخصیت قابل بازی، لباس یا آیتم باشد. در بازیهای سنتی و قدیمی آیتمها درون تمامی بازیها قرار دارد. چنین آیتمهایی قابل تعویض هستند. این آیتمها در هر کپی از بازی وجود دارند و نمیتوان آنها را از هم تشخیص داد؛ به طور مثال یکی از آیتمهای درون بازی میتواند یک آیتم بسیار کمیاب باشد که توسط کد درون بازی قرار داده شده است. چنین آیتمی در بقیه کپیها همان بازی نیز وجود دارد. به همین خاطر در بازیهای سنتی هیچ دارایی دیجیتالی یونیک و متمایز از بقیه نیست.
بیشتر بخوانید: شرکت Square Enix بازی بلاکچینی خود را معرفی کرد!
در نتیجه در چنین بازیهایی نمیتوان از سابقه و تاریخچه یک آیتم درون بازی مطلع شد. به طور مثال نمیتوان متوجه شد که یک گیمر معروف در بازی با استفاده از یک آیتم خاص در یک تورنومنت برنده شده است. سونی سیستم خود را به نحوی طراحی کرده تا بتواند درون بازیهای مختلف در پلتفرمهای سخت افزاری متفاوت، داراییهای دیجیتال را ردیابی کرد. این پلتفرمها میتوانند کنسولهایی باشند که سونی آنها را طراحی نکرده است. طبق نوشته، تمامی تکنولوژیها و تکنیکهای ذکر شده برای افزایش قابلیتهای داراییهای دیجیتال مربوط به بازیها و سیستمهای طراحی و مدیریت داراییهای دیجیتال را با استفاده از تبدیل داراییهای دیجیتال قابل تعویض به داراییهای دیجیتال غیرقابل تعویض توسعه میدهد.
ردیابی تاریخچه داراییهای دیجیتال میتواند شامل نحوه و زمان ساخت، سازنده اثر، استفاده، تغییرات، اجاره دادنها، فروشها، لایسنسها و دیگر اعمال مربوط به دارایی شود. در سال اخیر سونی یک ساختار وفاداری جدید به نام Playstation Stars را تهیه کرده که میتواند در ازای انجام کارهای مختلف به گیمرها جایزه بدهد. هرچند همچنان زود است که این برنامه را از ان اف تیها جدا دانست که میتواند برای محیط زیست مخرب باشد.
بررسی داراییهای خاص دیجیتالی درون بازی با استفاده از توکنهای میزبانی شده روی دفتر کل توزیع شده، عنوان جدید پتنت سونی است.
سونی سیستم خود را به گونهای طراحی کرده که در پلتفرمهای سختافزاری متفاوت قادر به ردیابی داراییهای دیجیتالی باشد.