برترین شرکت های فعال در حوزه ی متاورس

برترین شرکت های فعال در حوزه ی متاورس

  • clock زمان مطالعه: 8:55 دقیقه
  • calendar انتشار: 01 تیر 1401
  • eye تعداد بازدید: 513
آنچه در این مقاله میخوانید

    سلام دوستان. اگر به متاورس و شرکت‌هایی که در آن وارد شده‌اند و حرکت‌هایی که در این حوزه می‌کنند علاقه دارید، این ویدیو را از دست ندهید.

    متاورس گام بعدی در تکامل اینترنت بوده و این تکامل، واقعیت فیزیکی افزوده و مجازی در یک فضای آنلاین مشترک است. متاورس در واقع یه نسخه سه بعدی از اینترنت فعلی ماست و می‌توان آن را به عنوان نسل جدید اینترنت در نظر گرفت که در داخل آن هستید؛ نه اینترنتی که صرفا به آن نگاه می‌کنید.

    یکی از جنبه‌های حیاتی این است که نمی‌توان آن را توسط یک شرکت کنترل کرد و قطعا باید یک سیستم غیرمتمرکز در کار باشد که شرکت‌های زیادی از آن پشتیبانی ‌کنند. در این پست قصد داریم یک به یک به سراغ بعضی از این ابر شرکت‌ها برویم.

    محیط کار عینک AR

    1. فیسبوک

    به گفته مارک زاکربرگ، فیسبوک طی پنج تا ده سال آینده از یک شرکت رسانه اجتماعی به یک شرکت متاورسی تبدیل خواهد شد؛ البته در حال حاضر این شرکت چند محصول دارد که ما را به متاورس نزدیک‌تر می‌کند.

    فیسبوک هورایزن به شما این امکان را می‌دهد تا در جهان‌های مجازی کاوش کنید؛ جایی که می‌توانید با مردم سراسر جهان ارتباط برقرار کنید، در چالش‌های سرگرم‌کننده شرکت کنید و حتی دنیای مجازی خود را ایجاد کنید. این یک تجربه همکاریست که به افراد اجازه می‌دهد تا بدون توجه به فاصله فیزیکی، در یک اتاق مجازی در کنار هم کار کنند.

    فیسبوک بخش‌هایی دارد که بر محصولات مورد نیاز جوامع، سازندگان، تجارت، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تمرکز دارد و این بخش‌ها به طور عجیبی روی ابتکار جدید برای حمایت از توسعه یک متاورس کار خواهند کرد. فیسبوک سالانه پنج میلیارد دلار صرف این طرح‌ها می‌کند و قطعا در آینده نزدیک، مردم را بیشتر تشویق به پیوستن به جوامع متاورسی خواهد کرد تا از خدماتی استفاده کنند که به واقعیت مجازی و هدست‌های واقعیت مجازی نیاز دارند. با رشد جمعیت در این جوامع، ممکن است فیسبوک به تدریج ویژگی‌ها و ارزش‌های پیشنهادی جدیدی را برای افزایش خواسته‌ها در این حوزه مطرح کند.

    فیسبوک علاوه بر هدست‌های واقعیت مجازی محبوب اوکلس، روی هدست‌های واقعیت افزوده نیز کار می‌کند و برای تکمیل آن دارای تپنت‌هایی برای رابطه‌های محاسباتی نیمه هادی و مغز به ماشین است. همه این موارد نشان می‌دهد که فیسبوک در نظر دارد تا در بازار سخت‌افزار، اکوسیستم متاورس، جوامع متاورس و راه‌حل‌های محل کار متاورس یکه‌تازی کند و اولین باشد.

    زاکربرگ مالک متا و فیسبوک

    2. اپیک گیمز

    این کمپانی به خاطر محصولاتی همانند بازی روبلاکس فورتنایت، آنریل انجین و متا هومنس مشهور است. فورتنایت و روبلاکس به طور خاص دارای عناصر متاورس مانند اقتصاد خالق و توانایی استفاده از یک شخصیت یا آواتار در چندین جهان مجازی هستند.

    اپیک گیمز در حال حاضر روی توسعه یک متاورس غیرمتمرکز کار می‌کند. این موضوع تا حد زیادی ریشه در انگیزه مدیرعامل آن، تیم سوینی، دارد که ممکن است شرکتی در آینده کنترل نامناسبی بر متاورس داشته باشد. متاورسی که توسط یک شرکت کنترل می‌شود، منجر به احاطه بیش از حد آن شرکت بر زندگی ما شده و توانایی جاسوسی در بسیاری از خصوصی‌ترین تعاملات و رفت‌و‌آمدهای ما را در اختیار آن خواهد گذاشت. در آوریل 2021، اپیک گیمز یک میلیارد دلار بودجه را تکمیل کرد که به آن شرکت اجازه می‌دهد از فرصت‌ها و رشدی پشتیبانی کند که در آینده اتفاق میفتد. وقتی صحبت از محصولات به میان می‌آید، اپیک گیمز بازی فورتنایت را توسعه داده که 350 میلیون کاربر واقعی دارد. جالب است بدانید فورتنایت یک حالت خلاقانه دارد که شبیه یک پیش متاورس است و در آن می‌توانید شخصیتی داشته باشید که مخصوص خودتان است و از آن می‌توان در تمامی قسمت‌های مربوط به فوتنایت استفاده کرد. بازیکنان می‌توانند از آواتارهای خود برای ورود به یک دنیای بازی مانند استفاده کنند و از بین هزاران در و راه، از میان شکاف‌های زمان و مکان یکی را انتخاب کنند که بازیکنان را به یکی از هزاران جهان مختلف می‌فرستد.

    در همین ارتباط، در پایان آوریل 2020 فورتنایت میزبان 5 کنسرت مجازی مختلف بود. تراویس اسکات به عنوان یک آواتار در یکی از کنسرت‌ها ظاهر شد که 12 میلیون بازیکن در آن کنسرت حضور داشتند.

    روبلاکس بازی دیگری است که توسط اپیک گیمز ساخته شده و در سه ماهه دوم سال 2021، ارزش آن نزدیک به 50 میلیارد دلار تخمین زده شد. در پاییز سال 2019، مارکت پلیس دولوپر در روبلاکس، بخش مربوط به خود را راه‌اندازی کرد که به توسعه دهندگان این اجازه را می‌داد که حتی با بازی کردن نیز کسب درآمد کنند.

    دارایی‌ها، پلاگین‌ها، وسایل نقلیه، مدل‌های سه بعدی و سایر مواردی که توسعه دهندگان این بازی طراحی و تولید می‌کنند، همگی منبعی برای کسب درآمد هستند.

    موتورهای آنریل انجیل اپیک گیمز نقش مهمی در خلق جهان در مراحل اولیه متاورس دارند. در حال حاضر تعدادی از شرکت‌های این مجموعه مسئولیت ایجاد الگوریتم‌های یادگیری ماشینی را بر عهده دارند که به طور خودکار، محیط‌ها و دارایی‌های مجازی را برای تقویت قابلیت‌های تولید دارایی فعلی آنریل انجیل ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، منطقی خواهد بود تا شرکت متا هومنس که در بخش اول قسمت اپیک گیمز به آن اشاره کردیم، برای ایجاد آواتارهای واقعی در یک متاورس غیرمتمرکز استفاده شود.

    بازی های کمپانی اپیک گیمز

    3. یکی دیگر از غول‌های این لیست؛ کمپانی مایکروسافت

    مایکروسافت در زمینه پیشنهادات در محل کار و افزایش بهره‌وری تبحر دارد که شامل مواردی همچون سیستم عامل ویندوز، آفیس 365، مایکروسافت آژور و لینکدین می‌شود که قطعا نسخه‌های به‌روز شده این سیستم‌ها به خوبی در اکوسیستم متاورس قرار می‌گیرند. یکی از امیدوارکننده‌ترین ابتکارات مایکروسافت این است که به توسعه دهندگان مایکروسافت آژور، توانایی ساخت مدل‌های دوقلو دیجیتالی از دنیای فیزیکی واقعی را می‌دهد که در زمان حقیقی، به دنیای ما متصل هستند. این قابلیت ما را قادر می‌سازد تا شبیه‌سازی‌ها را در محیط‌های مجازی اجرا کنیم، روندها را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کنیم و پیش‌بینی‌های بسیار دقیق‌تری داشته باشیم تا در دنیای واقعی از آن‌ها استفاده کنیم. در آینده شاهد استفاده‌های جامع‌تری از محیط‌های مجازی بر اساس دنیای واقعی خود خواهیم بود.

    مایکروسافت همچنین هولو لنز را ارائه می‌دهد که یک دستگاه هولوگرافیک و واقعیت ترکیبی است که به طور خاص برای افزایش بهره‌وری و تلاش‌های آموزشی در صنایع مختلف مانند تولید مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی طراحی شده است. این هدست افراد را قادر می‌سازد تا با تنوع بالایی از اشیاء مجازی مرتبط با حیطه کاری در اتاق نشیمن خود ارتباط برقرار کنند. این هدست در درجه اول برای اهداف سازمانی استفاده می‌شود؛ اما با کاهش قیمت آن ممکن است شاهد فروش این هدست‌ها به عموم جامعه باشیم.

    همچنین مایکروسافت اپلیکشینی طراحی کرده که به کاربرانی که داخل یک جلسه ar و vrهستند کمک می‌کند برای تعامل با سایر کاربران، محتوای سه بعدی ارائه دهند. علاوه بر همه این‌ها، مایکروسافت برای ایکس باکس گیم هست و بازی های ابری ایکس باکس هست که میتواند به راحتی استفاده از مدل کسب و کار نرم افزار به عنوان سرویس برای حوزه متاورس کمک کند.

    ماکروسافت VS متا

    4. بعد از این همه غول، می‌رسیم به غول مرحله بعد؛ یعنی گوگل

    ابتکارات و فناوری چندگانه گوگل از جمله گوگل مپ، گوگل استریت ویو، گوگل فای، گوگل اِرث، گوگل استیت و غیره قادر است توسعه متاورس را تسریع کند.

    گوگل اخیرا پروژه استار لاین را منتشر کرده که به شما امکان برقراری جلسات مجازی کاملا طبیعی، سه بعدی، بدون استفاده از هدست‌ها و همانند جلسات حضوری را می‌دهد. این فناوری به کمک پیشرفت‌های بینایی، رایانه یادگیری ماشین‌ها، صدای فضایی و فشرده‌سازی در زمان واقعی اتفاق می‌افتد. برای استفاده از این قابلیت، مصرف‌کننده باید غرفه‌های ویدیویی مجهز به این فناوری را خریداری کند تا هر دو کاربر از هر گوشه‌ای از دنیا، وارد این تماس سه بعدی شوند. هر غرفه دارای یک صفحه نمایش بزرگ 65 اینچی است که کاربران را قادر می‌سازد در این تماس تصویری سه بعدی، به شخص دیگری که در اندازه واقعی و مستقیما در طرف مقابل نشسته، دسترسی داشته باشند.

    همچنین ممکن است سخت‌افزاری برای تسهیل واقعیت افزوده، مانند نسخه به‌روزشده گوگل گلس، منتشر شود. احتمالا گوگل هدست‌های پیشرفته واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی را نیز بررسی خواهد کرد. علاوه بر این، گوگل دارای یک چهارچوب محبوب برای توسعه تجربیات ar به نامar core ارائه کرده که البته اپل، رقیب اصلی آن در این فضاست.

    گیف لوگوی گوگل

    سوالات متداول

    چرا فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد؟

    فیسبوک هم مانند تمام غول های دنیای وب، متوجه موج متاورس شد و تصمیم گرفته است تا در ضمینه ی متاورس پیشرو باشد و سالهاست در این ضمینه سرمایه گذاری میکند.

    دلایل مشهوریت اپیک گیمز چیست؟

    این کمپانی به خاطر محصولاتی همانند بازی روبلاکس فورتنایت، آنریل انجین و متا هومنس مشهور است.

    هولو لنز چیست؟

    هولو لنز یک دستگاه هولوگرافیک و واقعیت ترکیبی است که به طور خاص برای افزایش بهره‌وری و تلاش‌های آموزشی در صنایع مختلف مانند تولید مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی طراحی شده است.