ترون به ارزش بازار ۲۰ میلیارد دلار رسید
- 13 آذر 1403
- بازدید : 1471 بار
Improbable، یک شرکت متاورس Metaverse، سرمایه گذاری بازی خود، The Multiplayer Group (MPG) را به قیمت 76.5 میلیون پوند (97.1 میلیون دلار) به استودیوی Keywords فروخت. استودیو Keywords، یک توسعهدهنده بازیهای ویدیویی در فهرست لندن، بودجه این خرید را از طریق پول نقد و تسهیلات اعتباری گردان موجود تامین کرد. مدیرعامل Improbable، هرمان نارولا، تاکید کرد که این فروش بخشی از استراتژی «سازنده سرمایهگذاری» آنها است و به آنها امکان میدهد در تیمهای مربوط به بازی و متاورس سرمایهگذاری کنند یا آنها را خریداری کنند، با این گزینه که بعداً آنها را گسترش دهند یا جدا کنند. به گفته نارولا، این حرکت نشان دهنده عقب نشینی از سرمایه گذاری در بازی نیست.
MPG که بهخاطر کارش روی بازیهایی مانند Fallout 76 و Medal of Honor: Above and Beyond شناخته میشود، توسط Improbable در سال 2019 خریداری شد. با وجود فروش، Improbable همچنان در فضای متاورس فعال است و بر فناوری Morpheus خود تمرکز دارد که میزبان مقیاس انبوه است. بازی های آنلاین چند نفره این شرکت با چالشهایی از جمله بازیهای لغو شده و کاهش هزینهها مواجه شده است، اما خود را بهعنوان قابلیت هوش مصنوعی برای کاهش هزینهها معرفی کرده است. غیرممکن انتظار دارد که چشمانداز متاورس تکامل یابد، با پیشبینی نارولا، تغییر به سمت فراواژههای غیرمتمرکز وب3 «Web3» در مقایسه با تجربههای بازی متمرکز مانند Roblox و Fortnite. تحلیلگران نسبت به توانایی Improbable برای تجاریسازی فناوری خود تردید دارند و به محدودیتهای فنی و هزینههای بالا اشاره میکنند. با وجود چالشها، Improbable قصد دارد رویدادهای متاورس خود را گسترش دهد، با هدف سازماندهی 300 گردهمایی در سال 2024، در مقایسه با 30 گردهمایی در سال 2023.
امپیجی غیرممکن به عنوان بخشی از استراتژی «سازنده مخاطرهآمیز» با هدف سرمایهگذاری یا به دست آوردن تیمهای مرتبط با بازی و متاورس فروخته شد. این استراتژی امکان گسترش بالقوه یا اسپین آف ها را فراهم می کند و فروش MPG به عنوان فرصتی برای یادگیری و کمک به رشد آن تلقی می شد.
غیرمحتمل یک تغییر در چشم انداز فراجهانی را پیش بینی می کند، با مدیر عامل هرمان نارولا که "داستان دو متاورژن" را پیش بینی می کند. او پیشبینی میکند که متافورسهای غیرمتمرکز «Web3» نسبت به تجربههای بازی متمرکز مانند Roblox و Fortnite برجستگی پیدا کنند. هدف غیرمحتمل ایفای نقش در ایجاد شبکه ای از متاواژه های مستقل است.
Improbable دستخوش کاهش قابل توجهی در هزینه شده است و تجارت دفاعی خود را فروخته است، و بیشتر بر روی ابتکارات فراسویه خود تمرکز کرده است. این شرکت با چالش هایی مانند بازی های لغو شده ساخته شده بر اساس فناوری اصلی SpatialOS روبرو شده است. علیرغم شک و تردید تحلیلگران در مورد دوام تجاری فناوری خود، Improbable قصد دارد به تمرکز فراجهت خود ادامه دهد، رویدادهای بزرگتر را اجرا کند و به دنبال مشارکت برای مجموعه ایجاد متاورس خود، MSquared باشد.